fredag 12 mars 2010

Så kom då dag 58!

Maya har tillbringat de sista dagarna i bolådan sovandes.

Nu har vi kommit til dag 58 och idag har vi tagit vikt 5.5 kilo, dag 21 vägde hon 4 kilo så plus 1,5 kilo blir slutsumman.

Idag har hon börjat bädda lite men har sen tagit det lugnt och tillbringat kvällen bredvid mig här på sängen. Man märker att det är uppladdning som gäller. Även om det ännu är ett par dagar kvar innan det är dags.















Annat som hänt är att Kenny idag kom hem efter att ha varit på date hos Medalby's, där har han träffat vackra Dixie. Var väldigt roligt att höra hur väl gossen uppfört sig, om man bortser ifrån att han kom på att han var hane så hade han gjort sig omåttligt populär :-)
Han verkar tycker det är skönt att var hemma igen, det är väl alltid så, borta bra men hemma bäst.

Och apropå det här med att flytta hanar, man säger ju ofta att hanar är mer beroende av sin invanda miljö. Jag skulle nog snarare vilja säga att det är extremt individuellt!
De flesta av mina hanar har inte reagerat på förflyttningar ett dugg utan tycker det är helt ok, medan jag haft honor som varit åksjuka så till den milda grad att efter fem min i bil så är de både nerskitna, nerdrägglade och nerkräkta. Ska man då flytta hanen eller honan, tja i min värld är det enkelt. Den som har minst problem med att åka åker oavsett kön om det passar ihop med livet i övrigt ;-)

Inga kommentarer: